.

27 Ağustos 2011 Cumartesi

Gözüme Çarpanlar - 1

Bildiğiniz üzere ramazan ayındayız ve her kanalda, nasıl bir anda bu kadar çok sayıya ulaştıklarını çözemediğim, hocalar sahur ve iftar programları yapıyorlar.Peygamber döneminde yaşanan olaylar, sohbetler, ilahiler, insanların sorularının cevaplanması vb. olaylar. Buraya kadar her şey sıradan ramazan repertuarı içersinde. Ama dikkatimi çeken bişey oluyor.Programlardaki sohbetlerde konu dönüp dolaşıp Somalideki açlık ve kıtlığa geliyor. Yardım etmek isteyenlere kısa msj hatları, hesap numaraları vb. şeyler, Somali'den görüntüler vb.Konu hakkında insanların ortak sorusu nedense şu. “ Zekatımı ………. kişi ya da kişilere verdim, Somaliye de göndermem gerekiyor mu?” Bu soru günlerdir kafamı kurcalamakta.Yani anlayamadığım konu, insanın yardım etmesi için illa bir gökten bir emir mi inmesi gerekir? Yardım içten gelmez mi? İbadette dürüstlük ve içtenlik ve isteyerek yapma hususları önemli olan noktalar değil midir?


Bu soruyu duyunca anlıyorum ki, Türk toplumunda bazı şeyler artık eskisi gibi değil. İnsanların, toplumdaki diğer bireylerle olan ilişkileri, menfaat ve çıkarcılığa dayanmakta. Bunun örnekleri toplumuzda mevcut olmakla birlikte, benim bile okulda sık sık başıma gelen bir olay.Tamam belki artık çıkarların çok önemli olduğu zamanlarda yaşıyor olabiliriz ama unutmamalıyız ki hala birer insanız. En azından bu tarz soruları duyana kadar ya da başıma bazı olaylar gelene kadar ben öyle ummaktaydım. Gerçi içimde hala ufak da olsa bir umut var ama neyse…( Belki ilerde kişi ve kurum isimlerini değiştirerek, yaşadığım olayları yazabilirim, neden olmasın?)


Uzun , ana konunun etrafında dönüp dolaşıp da bir türlü esas noktaya gelmeyen yazıları sevmediğim için, ben direk olarak sonuca gitmek istiyorum. Sanıyorum insanlarımız, insanı insan yapan bazı özelliklerini kaybetmekteler. İnsan ilişkilerini geçtim, Yaradanla olan ilişkilerinde bile bencillik ve çıkarcılık ön planda. Sanki (Haşa) Allah bizden biri, insanlar onu kandırmayı deniyorlar ve şaşırtıcı birşey ama bunu başarabileceklerine inanıyorlar Allah’ı kandırıp, onun gözünü boyayıp cenneti kazanmak...Müslümanlık ve İslam bu kadar kolay demek ki. Burada kimsenin Müslümanlığını, inancını sorgulamak gibi yetkiye asla sahip değilim, bunun farkındayım ama bu düşünceyi Müslümanlıkla asla bağdaştıramadım ve bağdaştırmam da mümkün olacak gibi gözükmüyor. Bu konu hakkında yazılabilecek daha çok şey olduğunu da biliyorum ama Hz Ali, zamanında öyle bir söz söylemiş ki, benim tüm hissetiklerimi ve anlatmak istediklerimi sanki benim için özetlemiş.Yazımı da onun sözüyle noktalamak isterim. “Bazı kişiler, cennet için ibadet ederler; bu, tacirlerin ibadetidir. bir bölük halk da korkusundan kulluk eder; bu da kulların, kölelerin kulluğudur. bir bölük de vardır; Allah'a şükretmek için kullukta bulunur; işte bu, hür kişilerin ibadetidir.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder